loading...
کارتن سازی ، جعبه سازی ، چاپ و بسته بندی
آوین پک بازدید : 151 چهارشنبه 25 مرداد 1402 نظرات (0)

کارتن آماده این روزها بسیار کمک کننده است برای کسب و کارهایی که با کمبود زمان روبرو هستند و نیاز به بسته بندی آماده برای کالا خود هستند. ما از واژه ی کارتن و یا جعبه یک شکل مستطیل یا مربعی است، با دیواره های بلندی که به آن ارتفاع می گویند، ما انسانها از این کارتن های آماده به عنوان یک بسته بندی برای هرچیزی که به ذهنمان می آید، استفاده می کنیم.

ازبزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین محصولات جهانی هرشرکت تا انواع خوراکی ها، کفش ها، اسباب کشی ها و تمام اقلامی که توسط اداره پست به هرجایی که نیاز باشد ارسال میشود خواستار یک بسته بندی متناسب با آن است.

هرجا را که نگاه می کنید کارتن های آماده با چاپ و رنگ خاص خودشان را میبینید، ما می توانیم برای هر چیزی کارتن آماده ای در نظر بگیریم، تصورکنید یک شرکت، یک تاجر و یا هر موسسه یا شخصی که محصولی تولید می‌کند، می خواهد آن را ابه بازار عرضه کند، اگر انتخابش بسته بندی مقوایی مستحکم باشد، چند راه دارد:

1.     سفارش کارتن آماده ای که هیچ طرح و رنگی ندارد در صنعت کارتن سازی به آن کارتن خام هم گفته میشود.

2.     انتخاب کارتن آماده ای که از قبل طرح چاپی، رنگ و سایز آن مشخص شده باشد.

3.     خرید کارتن سفارشی با ابعاد و طرح چاپی به سلیقه مشتری با نام تجاری کسب و کار متقاضی

انتخاب اول که مشخص است یک کارتن بدون چاپ و قهوه ای ارزانترین قیمت تمام شده را برای شما دارد.

بعضی افراد انتخاب اول و دوم را انجام می دهند، زیرا هم هزینه برایشان مهم است و هم مدت زمان تحویل سفارش انجام شده. در رابطه با انتخاب دوم، چطور این امکان وجود دارد؟ هنگامیکه شما یک کارتن آماده با ابعاد تولید شده ی موجود و یک طرح ساده فلکسویی انتخاب می کنید هم هزینه کم تری پرداخت می کنید هم زمان برای خودتان خریده اید، واضح تر بگوییم شما یک کارتن قهوه ای از قبل تولید شده و موجود را در نظر بگیرید سپس یک طرح عامیانه مانند پیتزا یا در قالب بزرگتر یک لوازم آشپزخانه مانند اجاق گازیا در قالب صنعت ماشین و لوازم یدکی و یا هرچیزی که به ذهن شما می‌آید را مجسم کنید، این محصولات به دلیل مشخص بودن نوع کالای درون بسته بندی گاها ًنیازی به طراحی و چاپ خاصی ندارند، به راحتی می توان طرح های ساده با یک رنگ بندی مشخص توسط  چاپ فلکسویی داشته باشند که هزینه ی کمتری را برای مصرف کننده به وجود می آورد.

لازم به توضیح است که چاپ فلکسویی، چاپی است که از نظر طراحی و رنگ، ظرافت کمتری نسبت به چاپ اُفست بر روی کارتن های آماده دارد.

درنتیجه یک کارتن آماده با چاپ فلکسویی به شما کمک میکند تا در زمان و بودجه خود صرفه جویی کرده باشید.

کارتن های آماده مدل های مختلفی دارد، آنها را از پرکاربردترین نوعشان به شما معرفی خواهیم کرد.

·        کارتن 4 درب یا آمریکایی – ساده

همانطورکه از اسم آن پیداست ظاهری ساده با چهار درب دارد که می توان برای انواع بسته بندی محصولات متفاوت از آن استفاده کرد.

این جعبه ها از گذشته تا به امروز کاربرد بسیاری داشته و مورد توجه تمامی قشرها قرار گرفته است، اغلب برای بستن درب آن از چسب های نواری پهن، منگنه ها و تسمه های مخصوص صنعتی استفاده میکنند.

از لحاظ تنوع لایه بندی، ضخامت آنها 3 لایه و 5 لایه می باشد.

قالب این نوع کارتن ها اصولاَ بزرگ بوده و بیشتربرای بسته بندی اموری به کار می‌روند که ابعاد و طرح چاپی آن اهمیت زیادی نداشته باشد همچون: حمل و نقل هر نوع کالا مثل کفش یا جعبه میوه و جابجایی اثاثیه منزل مورد استفاده قرار می گیرند.

·        جعبه کیبوردی یا لپتاپی

این نوع کارتن آماده به صورت مکعب مستطیلی تولید میشود، درب آن سرخود است یعنی به خود جعبه متصل می‌باشد. اصطلاحا دو گوشواره ای که بر روی درب وجود دارد در زمان بسته شدن، درون ارتفاع چپ و راست جعبه قرار می‌گیرد که این امر باعث میشود تا درب بر روی جعبه قفل گردد. ارتفاع عرض دو طرفه این نوع جعبه دوبل بوده و ضخامت بیشتری نسبت به ارتفاع طول دارد.

ساختار جعبه کیبوردی به نوعی است که تمامی اجزای آن قفل می شوند و از هیچ گونه چسب و منگنه ای سر هم شدنش استفاده نمی شود.

·        جعبه کارتن درب دارویی – ته قفلی

این نوع جعبه ها بیشتر از جنس مقوا تک لایه برای کالاهای سبکتر استفاده میشود، درب آن متصل به بدنه می باشد و مانند جعبه های دارویی درب آن به بدنه قفل می شود.

·        جعبه دسته دار

این کارتن های آماده به دلیل ساختار و وجود دسته هایی از جنس متنوع بر روی درب آن برای راحتی حمل و نقل، به این اسم شناخته می شوند.

·        کارتن تلسکوپی –زیره و رویه

این نوع کارتن از دو جز کفی و رویه ساخته شده است که درب آن همان رویه میباشد و برای جعبه شدن به صورت نرو ماده درون هم قرار میگیرند و یک جعبه را تشکیل میدهند. مانند جعبه کفش و ...

·        جعبه کشویی

جعبه کشویی دارای دو قسمت درونی و بیرونی میباشد. که قسمت درونی میتواند توسط یک بند متصل به آن بیرون کشیده شود.

حال که انواع کارتن های آماده را به شما معرفی کرده ایم شما می توانید بر حسب نیاز خود در خصوص قیمت و نوع سفارش نکاتی که در ادامه در اختیارتان قرار می گیرد را در نظر بگیرید.

شما ابتدا باید بدانید که چه ابعادی مورد نیاز محصول شما می باشد سپس مدل کارتن خود را انتخاب کنید بعد از آن به نوع ورقه های مصرف شده در تولید کارتن دقت کنید، و در پایان امکان این وجود دارد که از چاپ های عمومی در صورت نیاز بهرمند شوید.

دلایل دیگری هم می تواند به شما برای ارزانتر شدن سفارش و خریدتان کمک کند، مانند افزایش مقدار تیراژه درخواستی، انتخاب نکردن کارتن سفید و همچنین ترکیب یا متریال مقواهای به کار برده شده درون آن، فراتر از نیاز نباشد.

برای مشاوره، راهنمایی و استعلام قیمت قبل از خرید میتوانید با یکی از کارتن سازی های با تجربه در این زمینه ارتباط بر قرار کنید و اطلاعات جعبه مورد نیاز خود را در اختیار آنها قرار داده و آنها را از مقصد عرضه کالا مطلع کنید تا بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب را داشته باشید.برای انتخاب یک کارتن آماده بی نقص برای کالا و محصول خود میتوانید با جستجو در اینترنت بهترین کارتن سازی که مناسب ترین جعبه را دارد بیابید و همچنین اگر قصد جستجو را به زبان انگلیسی را دارید میتوانید از کلمه

ready cardboard box می استفاده کنید تا با انواع مدلهای آنها در جها آشنا شید.

سوالات رایج درباره ی کارتن های آماده

چگونه می توان برای اسباب کشی یک کارتن آماده ی ارزان تهیه کرد؟

پیشنهاد ما به شما کارتن های آماده به رنگ قهوه ای بدون هیچ رنگ و چاپی می باشد که در ابعاد و لایه های مختلفی تولید می شود.

چگونه متوجه شویم که چه مدل کارتن آماده ای برای محصول و یا وسیله ی مدنظر ما مناسب است؟

با توجه به وزن و ابعاد کالا، استحکام جعبه هنگام قرار گرفتن وسیله های سنگین، بدون چاپ یا طرح چاپی متناسب با کالای شما، می تواند جعبه مناسبی برای شما باشد.

آیا می توان طرح دلخواه خودمان را بر روی کارتن های آماده، سفارش دهیم؟

خیر، به دلیل اینکه کارتن های آماده پس از تولید، دیگر امکان چاپ ندارند، برای رسیدن به این حالت باید کارتن اختصاصی سفارش دهید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 118
  • بازدید ماه : 221
  • بازدید سال : 1,788
  • بازدید کلی : 5,960