loading...
کارتن سازی ، جعبه سازی ، چاپ و بسته بندی
آوین پک بازدید : 146 یکشنبه 05 تیر 1401 نظرات (0)

کدام کشورها بیشترین تولید خرما را در جهان دارند؟

ایران پس از مصر، دومین کشوری است که بیشترین تولید خرما در جهان را به نام خود به ثبت رسانده و در صادرات آن جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است. حال با توجه به این آمار، باید بدانید که هر چه پک های صادراتی تولید کننده ای لوکس تر باشد، ترغیب خریدار به سفارش از محصول و برند او بیشتر خواهد شد.

مرتبط بخوانید: جعبه و کارتن خرما شیک و لاکچری صادراتی با بیش از 100 نمونه عکس 

انواع بسته بندی خرما

از آن جایی که خرما از دسته خشکبار بوده و وزن نسبتا کمی دارد، بنابراین بسته بندی آنها در قالب پک های مقوایی صورت می گیرد که همین عامل ظاهری لاکچری و شیکی را به همراه خواهد داشت.

  • جعبه های مقوایی

جعبه های مقوایی خرما دارای دو بخش می باشند؛ کفی و درب. بخش کفی جعبه خرما از کارتن سه لایه ضعیف ( e فلوت) که از بیرون به رنگ سفید و داخل آن قهوه ای است، می باشد؛ درب آن از مقوا بوده که در ادامه به توضیح انواع مقواهای به کار رفته می پردازیم.

انواع مقوا در بسته بندی های خرما

  • ایندربرد

 دارای ظاهری یک دست، بسیار براق و از شفافیت زیادی برخوردار می باشد و بیشتر در مصارف خوراکی و بهداشتی کاربرد دارد. از این مقوا برای جعبه های لوکس و بسیار شیک و محصولات صادراتی استفاده شده و به علت ظاهر تمیزی آن، طرفدار زیادی دارد.

از جمله علل محبوبیت این مقوا به موارد زیر می توان اشاره کرد:

*استفاده شده برای محصولات لاکچری و صادراتی

*ظاهری زیبا و یک دست

*حفاظت از محصول

  • پشت طوسی

سمت بیرونی این مقوا چاپ دار و قسمت داخلی آن به رنگ طوسی است که به همین دلیل این نام را به خود اختصاص داده است. مانند جعبه دستمال کاغذی، جعبه بسته بندی کبریت، جعبه خمیر دندان و غیره.

  • جعبه های کارتنی

جعبه های مقوایی کوچک که سبک وزن هستند، برای بسته بندی به خصوص در امر صادرات، حتما باید درون پک های کارتنی (کارتن مادر) سه لایه و پنج لایه قرار بگیرند که استحکام بالایی داشته و حمل و نقل آنها به سهولت انجام پذیرد. توجه داشته باشید که انتخاب کارتن مادر بستگی به ابعاد (طول، عرض و ارتفاع) و تعداد بسته بندی های مقوایی (بچه جعبه ها) دارد.

توجه: از نمونه های دیگر بسته بندی خرما میتوان به جعبه مقوایی تک نفره اشاره کرد.

چاپ و انواع آن در جعبه های صادراتی

یکی از پارامترهای که می تواند بسیار مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد، چاپ روی بسته بندی آن می باشد. زیبایی و کیفیت چاپ تنها جنبه زیبایی ندارد، بلکه حالتی کاربردی داشته که منجر به انتقال اطلاعات نوشتاری و بصری روی پک به مخاطب می شود. در نتیجه، توجه به المان های زیبایی در حوزه های دیداری، مهم ترین فاکتوری است که میتوان از نظر پاسخ گویی به نیازهای احساسی در طراحی اتخاذ نمود.

به دلیل حق انتخابی که مشتری در برابر خرید محصولات مختلف دارا می باشد و هم چنین به علت آن که پرداخت هزینه های تولید از جانب مشتری صورت می گیرد، بنابراین، توجه به سلایق بصری و خواسته های او از ظاهر محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

از اثرات مهم چاپ در بسته بندی های صادراتی می توان به ماندگاری بیشتر در ذهن، اعتبار شرکت سازنده و برند و معروف شدن آن اشاره کرد.

  • افست

 از رایج ترین و پر کاربردترین چاپ در بسته بندی های کارتنی (لمینتی) و مقوایی به خصوص در جعبه های صادراتی به شمار می آید که ابتدا چاپ بر روی لایه نازک مقوا مانندی اعمال می شود، سپس توسط دستگاهی مخصوص بر روی شیت کارتن چسبانده می شود که به این مراحل لمینت شدن کارتن می گویند. چاپ افست هیچ محدودیتی در طرح و رنگ نداشته و شما می توانید هر نوع طرح و رنگی را روی جعبه بسته بندی خود اعمال کنید.

  • فلکسو

این نوع چاپ به طور مستقیم بر روی کارتن انجام می پذیرد که امکان آن در افست وجود ندارد؛ کارتن های قهوه ای رنگ از این نوع هستند.

طرح روی جعبه بسته بندی خرما

طراحی روی پک های صادراتی بسیار حائز اهمیت بوده زیرا یکی از عوامل موثر در برجسته سازی نام تجاری (برند)، فروش بیشتر محصولات، طرح روی بسته بندی آن می باشد. ظاهر هر بسته بندی بهترین روش برای تبلیغ جهت پر فروش شدن هر کالایی محسوب می شود. ذهن انسان ها برای فیلتر کردن و به یاد داشتن چیزهای خوب طراحی شده است و اگر بتوانید نگاه بیننده را به محصول خود جلب کنید، به موفقیت زیادی دست خواهید یافت.

مدل های جعبه بسته بندی خرما صادراتی

مدل های متعدد و گوناگونی از جعبه های کارتنی و مقوایی در صنعت کارتن سازی و جعبه های مقوایی طراحی و تولید میشود که انتخاب آنها گاهی بر اساس ویژگی محصول و در مواردی برای راحتی مشتری تعیین می گردد. بیشترین مدل هایی که برای بسته بندی این محصول صادراتی به کار میرود، مدل تلسکوپی و چهار درب می باشد.

نکته: برای تاثیر گذاری بیشتر در صادرات خرما، بهتر است که مدل های تلسکوپی و چهار درب را برای کارتن مادر آنها در نظر بگیرید زیرا جلوه بصری بهتر و زیباتری دارد.

کارتن بسته بندی خرما فله ای صادراتی

 خرماهای خشک و زرد رنگ غالبا به صورت فله ای عرضه می شوند، پک کردن آنها به این صورت است که ابتدا آنها را درون یک نایلون یا مشما قرار داده و سپس درون کارتن های مادر گوناگون نگهداری و بسته بندی میکنند.

ایده های کار ساز در بسته بندی های صادراتی!!

در طراحی بسته بندی های صادراتی، اگر می خواهید تاثیر بسزایی روی خریدار بگذارید، توصیه میشود که از رنگ و طرح های مورد پسند کشور مقصد استفاده کنید تا ضمن ماندگاری در ذهن فروشنده، مخاطب این احساس را بکند که به سلیقه او احترام گذاشته اید و برایش ارزش قائل هستید.

بهترین بسته بندی های خرما صادراتی کدام اند؟

توجه داشته باشید که هر چه از المان های زیبایی در پک های خود استفاده کرده و آنها را لاکچری و لوکس وارد بازار کنید، نه تنها ضرر نخواهید کرد بلکه به سود کلانی نیز دست خواهید یافت. در پک های صادراتی خرما، سعی کنید از جعبه های مقوایی با مقوای ایندربرد با گرماژ 230 تا 250 گرم بهره ببرید که رنگی یک دست و شفاف دارد.

به علاوه، کارتن مادر این پک های مقوایی را از نوع لمینتی انتخاب کنید تا هم زیبایی داشته باشد و هم مقاومت آن را حین مسافت های طولانی و جابه جایی تا رسیدن به مقصد تضمین نماید.

یک بسته بندی مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • شناسایی بازار هدف به آسانی
  • قابلیت ترغیب و جذب خریداران خارجی
  • حمل و نقل آسان
  • کیفیت مطلوب چاپ بسته بندی
  • ابعاد مناسب با محصول
  • داشتن اطلاعاتی مبنی بر معرفی کالا

عواقب بسته بندی نکردن محصولات صادراتی

همانطور که بارها اشاره کردیم، صادرات از ارکان اصلی هر کشوری محسوب شده و از راه های تامین معاش کسب و کار و درآمد هر ملیتی است و هر کشوری تلاش میکند با کیفیت ترین نوع از محصولش را در یک بسته بندی شکیل و لوکس به بازار عرضه کند.

خوشبختانه از آن جایی که فرآیند تولید این محصول پرخاصیت در ایران به نحو احسن صورت میگیرد، صادرات آن نیز رونق یافته و به بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس، خاورمیانه و مناطق دیگر به خوبی صورت میگیرد. متاسفانه در برخی از موارد شاهد آن هستیم که این محصولات با برند های متفرقه در کشورهای دیگر در حال فروش هستند.

 بدین صورت که خرمای ایرانی را به صورت فله ای خریداری کرده و آنها را با نام و برند تجاری خود در بازار به فروش میرسانند. برخی تولید کنندگان هم چنان باورهای سنتی خود را دنبال کرده و نمی خواهند این موضوع را قبول کنند که تجارت و قوانین آن روز به روز درحال تغییر است.

سخن پایانی

تمامی خریداران کارتن بسته بندی و جعبه های مقوایی به دنبال یک شرکت کارتن سازی معتبر و حرفه ای برای سفارش پک های خود می باشند که صفر تا صد کارها را خودشان انجام داده و تک تک مراحل ساخت آن به درستی انجام پذیرد. از جمله این شرکت ها می توان به آوین پک، کارتن ساز، کارتن پک و زرین کارتن اشاره کرد که شما می توانید با خیالی آسوده نسبت به مشاوره رایگان و خرید جعبه های بسته بندی خود اقدام نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 184
  • بازدید سال : 1,751
  • بازدید کلی : 5,923