loading...
کارتن سازی ، جعبه سازی ، چاپ و بسته بندی
آوین پک بازدید : 107 دوشنبه 12 تیر 1402 نظرات (0)

روش های کاهش هزینه سفارش کارتن بسته بندی از جمله راهکارهایی است که باعث می‌شود در هزینه‌های نهایی مرتبط با ثبت سفارش جعبه کارتنی و مقوایی صرفه جویی شود. در ادامه قرار است که یکسری پیشنهاداتی داشته باشیم تا با به کارگیری آن‌ها تا حدی هزینه‌ها را کاهش دهید. اگر به دنبال هزینه کمتر برای تولید جعبه بسته بندی و سود بیشتر از فروش محصول‌تان هستید این مقاله را از دست ندهید.

دلایل اهمیت کاهش هزینه سفارش کارتن بسته بندی

طبیعی است که هزینه جعبه بسته بندی هر نوع محصولی باید متناسب با قیمت همان محصول باشد. برای مثال جعبه های بسته بندی لباس های لوکس را هرگز نمی‌توان از ترکیبات بی کیفیت و ابتدایی تولید کرد. در نتیجه از بهترین متریال و طراحی برای ساخت آن استفاده می‌کنند. اما در عوض هزینه های بالای فروش لباس های برند و لوکس می‌تواند تا حد قابل توجهی هزینه تولید جعبه بسته بندی را جبران کند.

در صورتی که قرار است یک محصول با هزینه های معمولی به فروش برسد، سود حاصل از فروش این محصولات به حدی نیست که بتوان بخشی از آن را برای تولید جعبه بسته بندی آن صرف کرد.

در نتیجه نیاز است که هزینه های مرتبط با تولید بسته بندی کالاها به شکلی برنامه‌ریزی شود که در انتهای روند فروش محصولات این هزینه های جانبی جبران گردد.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت کارتن و جعبه بسته بندی انواع کالا و محصولات بازار داخلی و صادراتی

انواع عوامل دخیل در تعیین هزینه

زمانی که برنامه‌ریزی تولید انواع کارتن‌های بسته بندی انجام می‌شود، عوامل مختلفی در تعیین هزینه های نهایی یا تمام شده نقش دارند. مثل:

·         نوع مواد اولیه، کیفیت مواد اولیه یا ترکیبات اولیه: در صورتی که ترکیبات با درجه کیفی بالایی در روند تولید استفاده شود طبیعی است که این مواد اولیه در هزینه‌های تمام شده برای هر یک جعبه کارتنی افزایش می‌یابد. این کیفیت در نهایت در ظاهر و نوع مقاومت جعبه در نگهداری محصولات و کالاها خودش را نشان خواهد داد.

·         نوع چاپ : چاپ فلکسویی و افست دو نوع عمده و رایج چاپی هستند که در تولید انواع جعبه‌های بسته بندی کارتنی به کار گرفته می‌شوند. این دو نوع روش چاپ به دلیل این که با تفاوت‌هایی همراه هستند و امکانات مختلفی را در اختیار کارتن سازها و مشتریان قرار می‌دهند در زمینه هزینه‌های تولید نیز نقش به سزایی دارند.

·         نوع طراحی و میزان ظرافت‌ها: طراحی‌هایی که از سوی گرافیست‌های مشغول به کار در شرکت های کارتن سازی انجام می شود گاهی بسیار حساس و دقیق است. زیرا مشتریان نسبت به این طراحی ها حساسیت های بالایی نشان می‌دهند. در این موارد طراحی ها نیز تا حدودی در هزینه تولید کارتن بسته بندی اثر می‌گذارند.

·         تیراژ: به میزانی که تعداد تیراژ در روند ثبت سفارش انواع جعبه های بسته بندی کارتنی و مقوایی افزایش یابد، به همان میزان سود کمتری از طرف شرکت کارتن سازی تعیین می شود. بنابراین سفارش عمده با تیراژ بالا مساوی است با کاهش هزینه های نهایی سفارش کارتن.

·         مدت زمان آماده سازی سفارشات: به طور کلی سفارشات مشتریان در کمترین زمان آماده می‌شود. گاهی شاهد هستیم که مشتریان با عجله بسیار ثبت سفارش انجام می‌دهند. در این شرایط تیم فروش و هماهنگی های تولید با تعیین هزینه اضافی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن سفارشات را آماده کنند.

هزینه سفارش کارتن بسته بندی رو چطوری کم کنم؟

شرکت های کارتن سازی برای این که یکسری امتیازات را برای تولید کننده‌ها و مشتریان قایل شوند شرایطی را در نظر گرفته‌اند که هزینه سفارش کارتن بسته بندی را کاهش می‌دهد.

برای مثال:

·         افزایش تیراژ یا خرید عمده

·         استفاده از قالب دایکاتی آماده

·         همکاری‌های مشترک با یک شرکت کارتن سازی به شکل بلند مدت

·         انتخاب بسته بندی متناسب با وزن و ابعاد کالا

افزایش تیراژ چگونه به کاهش هزینه سفارش بسته بندی کمک می‌کند؟

در صورتی که مشتریان تعداد زیادی از یک نوع کارتن بسته بندی را سفارش دهنده کارتن سازی‌ها برای تعیین هزینه سود کمتری را لحاظ می‌کنند.

برای مثال مشتری اگر هزار عدد از یک نوع کارتن بسته بندی بخواهد، مقداری از هزینه سفارش جهت سود تولید کننده جعبه بسته بندی خواهد بود. در مواردی که همین سفارش در تیراژ 5000 عدد ثبت گردد، سود کلی کمتر از مقدار تعیین شده در تیراژ 1000 عدد خواهد بود. در نتیجه بهتر است که سفارشات در تیراژ های بالایی ثبت گردد.

همکاری های مشترک با یک شرکت کارتن سازی به شکل بلند مدت

در صورتی که یک تولید کننده به شکل بلند مدت و در دفعات مکرر و متوالی با یک شرکت کارتن سازی همکاری داشته باشد شاهد هستیم که بعد از گذشت مدت زمانی شرکت کارتن سازی با هزینه های مقرون به صرفه با مشتری کار می‌کند.

در واقع قدمت همکاری و سابقه موفق همکاری باعث می‌شود که در زمینه های مختلف کارتن سازها هزینه های مناسبی را با تولید کننده ها تعیین کنند.

همین امر سبب می‌شود که بعد از سال ها هزینه های مقرون به صرفه‌ای صرف خرید انواع کارتن های بسته بندی کنید.

انتخاب بسته بندی متناسب با وزن و ابعاد کالا

بسیاری از سفارش دهندگان نگاه درستی در خصوص روند ثبت کارتن بسته بندی ندارند. صرفاً صحبت‌شان این است که جعبه مقاومی می‌خواهم. در این شرایط سراغ بسته بندی هایی می‌روند که از ترکیبات بسیار باکیفیت با ورق های کارتنی چند لایه تولید شده‌اند. در صورتی که کالای آن‌ها وزن و ابعاد چندانی ندارد و با ترکیبات معمولی‌تر و با ورق های کارتنی با تعداد لایه کمتر نیز امکان تولید بسته بندی مناسب با آن فراهم است.

در این شرایط سفارش دهندگان هزینه‌های اضافی را برای امتیازات غیر ضروری جعبه‌شان پرداخت می‌کنند. بنابراین دراین شرایط توصیه می‌شود که جعبه شما کاملاً متناسب با محصول شما تولید گردد تا در هزینه‌های نهایی نیز اثر خودش را بگذارد.

استفاده از قالب های دایکاتی آماده

در شرکت کارتن سازی آوین پک یکسری قالب های آماده وجود دارد که امکان استفاده رایگان از آن ها را دارید. در صورتی که بخواهید کارتن بسته بندی تولید کنید باید بخشی از هزینه را صرف تولید قالب دایکاتی پرداخت کنید. در این شرایط بخش فروش به شما پیشنهاد می‌دهد که قالب دایکاتی خودتان را از بخش سفارش دایکاتی آماده و رایگان انجام دهید تا هزینه تولید آن از هزینه های نهایی ثبت سفارش شما کاسته شود.

سخن نهایی

در این مقاله تلاش کردیم که مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند به کاهش هزینه های نهایی ثبت سفارش کارتن بسته بندی کمک کند بپردازیم. در صورت نیاز با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت به سوالات و ابهامات شما پاسخ دهیم و راهنمایی‌های ویژه‌‌ای را به شما داشته باشیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 86
  • بازدید ماه : 189
  • بازدید سال : 1,756
  • بازدید کلی : 5,928