loading...
کارتن سازی ، جعبه سازی ، چاپ و بسته بندی
آوین پک بازدید : 131 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

کارتن پستی

کارتن های پستی به بسته بندی های کارتنی گفته می‌شود که از انواع ورق های کارتنی تولید می‌شود. این بسته بندی‌ها در جهت ارسال و نقل و انتقال انواع محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع کارویژه یا کاربرد اصلی کارتن های پستی همانطور که از نام آن ها بر می‌آید به کارگیری در بخش پستی انواع کالاها و محصولات است.

دلیل اهمیت تولید کارتن های پستی

در سال‌های اخیر روند خرید و فروش انواع کالاها به شکل آنلاین رو به رشد بوده است و فروشگاه‌های مجازی زیادی در فضای سوشیال مدیا شروع به کار کردند. در این مسیر شرکت های پستی فعالیت‌های پیچیده و گسترده‌ای پیدا کردند. به همین دلیل این ارگان‌ها برای این که بتوانند محصولات خریداری شده مشتریان را با کیفیت و ایمنی بالا به مقصد برسانند مجبور به خرید انواع کارتن های پستی مقاوم و با کیفیت شدند.

در نتیجه به دلیل آمار بالای تقاضا این نوع کارتن، تولید کارتن های پستی با بهترین متریال و کیفیت بالا در صدر فعالیت‌های تولیدی شرکت های کارتن سازی قرار گرفت. به حدی که این روزها به یکسری ابعاد عمومی یا ثابت رسیده‌ایم. این ابعاد استاندارد بوده و توانسته در بسته بندی انواع مختلفی از کالاها کاربرد مناسبی داشته باشد.

انواع سایز کارتن پستی

کارتن های پستی را به طور کلی در ابعاد مختلفی تولید می‌کنند. زیرا که محصولات متفاوتی در این کارتن‌ها بسته بندی شده و از نقطه‌ای به نقطه دیگر ارسال می‌گردد.

اما نکته قابل توجه این است که سایز کارتن های پستی عمومی است. یعنی در تمامی شرکت های کارتن سازی سایز کارتن پستی یکسان است.

ابعاد کارتن پستی از 1 تا 9 وجود دارد و هرکدام از آن‌ها یک گزینه مناسب برای کالاهایی در ابعاد مختلف هستند.

ویژگی های مثبت انواع کارتن پستی

از مهم‌ترین ویژگی های مثبتی که می‌توانیم در خصوص انواع کارتن پستی بگوییم، موارد زیر هستند:

ابعاد استاندارد و متناسب با محصولات مختلف

به دلیل اینکه کاربرد اصلی این نوع کارتن های بسته بندی‌ها پست کردن کالاها و محصولات مختلف است، ابعاد آن‌ها نیز تعدد و تنوع متناسب با اقلام بسته بندی را دارد. در نتیجه هنگام بسته بندی مناسب ترین نوع بسته بندی را از جهت سایز و ابعاد انتخاب خواهید کرد.

مقاومت و ضخامت بالا

اگر یک کارتن بسته بندی از یک ورق کارتنی چند لایه تولید شده باشد مقاومت بالایی در برابر ضربه و رطوبت و ... از خود نشان خواهد داد. بنابراین محافظت بیشتری از محصول انجام می‌پذیرد.

کاربردهای کارتن های پستی

کارتن های پستی در بخش های مختلفی به کار گرفته می‌شوند. آنلاین شاپ ها، فروشگاه های سطح شهر که ارسال به نقاط مختلف دارند، شرکت های پستی، تولیدی های مختلفی که ارسال بار دارند و ... .

تمامی این موارد باید بسته بندی محصولات‌شان را در کارتن های پستی مناسبی انجام دهند تا در مسیر نقل و انتقال مشکلی کیفیت و کارایی محصولات را تهدید نکند.  

کارتن پستی خوب را چگونه بشناسیم؟

قطعاً ظاهر یک کارتن پستی تا حدودی گویای میزان کیفیت متریال مصرفی در آن خواهد بود. کارتن های پستی باید دارای کرافت با گرماژ بالا باشند تا مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

کارتن پستی خوب باید چاپ مناسبی داشته باشد و تمامی نقش و نگار های آن به درستی و واضح قابل مشاهده باشد.

از سوی دیگر نیز سایز کارتن پستی باید متناسب با سایز کالاها انتخاب شود. برای مثال اگر کارتن پستی نسبت به کالا بزرگ‌تر باشد محصول داخل آن در مسیر تکان خورده و ممکن است که ضربه بخورد. از طرفی هم اگر کارتن پستی کوچک‌تر از محصول باشد در طول مسیر احتمال دارد دچار پارگی یا آسیب شود. در نتیجه گزینه خوبی برای حفاظت از محصول نخواهد بود.

انتخاب بر حسب نوع محصول از موضوعات مهمی است که در هنگام خرید کارتن پستی باید در نظر داشته باشید.

انواع ورق کارتن پستی

ورق کارتن سه لایه و پنج لایه به طور عمده ورق‌هایی هستند که در تولید کارتن پستی از سایز یک تا نه کاربرد دارند. این نوع ورق های کارتنی دارای مقاومت بالایی در برابر وزن بوده و روی آن را با کرافت مناسب پوشانده‌اند.

بنابراین کارتن های پستی علاوه بر کیفیت و کارایی، دارای ظاهری زیبا هستند.

چاپ انواع طراحی‌ها روی کارتن پستی

در اغلب موارد روی کارتن های پستی محلی تدارک دیده شده است که آدرس فرستنده و گیرنده، نگارش و الصاق تمبر روی آن‌ها انجام شود. این نوع چاپ بیش از هر اقدام دیگری ماهیت این نوع کارتن های بسته بندی را روشن می‌سازد و کار شرکت های پستی و ارگان های مختلف را تسهیل می‌گرداند.

به طور عمده دو نوع چاپ را می‌توان برای انواع کارتن های پستی برشمرد. اول چاپ عمومی که بدون هیچگونه نقش و نگار و طراحی است. این کارتن های پستی، قهوه‌ای ساده هستند. اما چاپ سفارشی انواع کارتن های بسته بندی شامل طراحی‌هایی محدود است که ماهیت کلی کارتن را نشان می‌دهد. برای مثال برخی از شرکت‌ها و ارگان‌ها نام برند خودشان را روی آن چاپ می‌کنند یا طراحی های اختصاصی را به شرکت کارتن سازی ارائه می‌کنند تا روی بسته بندی شان اجرا گردد.

خاتمه

در این مقاله بسیاری از مهم‌ترین نکاتی که باید در خصوص انواع کارتن پستی خوب بدانید را آورده‌ایم. در صورت نیاز به این محصول توصیه می‌شود که ثبت سفارش خودتان را در بهترین شرکت کارتن سازی انجام دهید تا نتیجه کار با بالاترین کیفیت به شما تحویل داده شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 210
  • بازدید سال : 1,777
  • بازدید کلی : 5,949